Lite dansk inspiration igen

Så här ser vårt hus ut idag!
 
 
Alltså inte det minsta jullikt :(
Så idag har jag varit och beställt grangirlanger med ljus i att vira runt pelarna framför ingången och en stor krans att hänga på dörren så får vi se om det kan hjälpa upp julkänslorna. 
 
 Trots att vi har 15 grader varmt (idag) och inte minsta tillstymmelse till snö är det ju december så på jakt efter den rätta känslan så bläddrar jag istället frenetiskt i glossiga magasin eller scrollar på nätet och hittade bl a det här naturjuliga huset ifrån Femina Dk. 
 
 
Har lite av sommarhus känsla för mig men förmedlar ändå vinter och jul. 
 
 
En alldeles lagom stor gran med fina julgransljus som nästan ser ut som riktiga...
 
 
Sååå himla vackert, enkelt och "naturligt". 
 
Nu blev det tyvärr nåt vajsing med nedladdningen av bilder så det blir inte fler idag :-( suck!!!!!!
Men visst är det enkla vackert?
 
Själv har jag inte lyckats överge det röda och gröna men det beror nog mer på att de färgerna fanns nedpackat i jullådorna eftersom det är så julen sett ut hos oss tidigare år. Har liksom svårt att ställa om mig trots att jag drunknar i inspiration. Å andra sidan kan man man ju se det som ett miljövänligt alternativ, snacka om återvinning alltså...
 
Nähä nu är det minsann dags att gå och krama mina barn!


Kommentarer
Anonym

skickar lite jul med tomten som förevisades huset
innan det fraktades iväg. Snart blir det jul.
JULKRAM mamma

Svar: Ja hoppas hoppas!!! Tomtekramar
Maria Lacik

2013-12-06 @ 14:00:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0