Färg glädje

 
Tänk att vakna upp dag efter dag med denna underbara himmel ovanför sig! Man kan ju inte bli annat än på gott humör. Dock var det kallt som attan... Nästan nere på frysgrader. Brrrrr!
 
Ett bra tips då att åtminstone mentalt värma sig är att införskaffa sig en fin blomma gärna i färg. Snittblommor köper jag varje vecka för att jag tycker det är så underbart vackert att ha hemma men en blom krukväxt är ganska sällsynt hemma hos oss. Men titta så fint det blev i krukan!
 
För ni vet väl mina kära vad den kloka HC Anderson yttrade i sina dar:
 
"Att leva är inte nog.
Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha"
 
fina ord och så sanna!


Kommentarer
Anonym

Vakna, äta frukost gå in och titta på Mias blogg
har blivit en liten ritual. Denna fina utsikt ser
ut att vara tagen i ditt sommarparadis
mamma

Svar: Visst är det fint! Idag är dock alla löven bortstädade, så jag hade tur som fotograferade innan. Och då ska du veta att det varit mycket vackrare än det här...
Maria Lacik

2013-11-05 @ 12:13:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0