Vänskapsråd

 
Hittade den här bilden i mitt lilla bildarkiv ( vet tyvärr inte var den kommer ifrån) och tycker att uppmaningen stämmer väl överens med mina egna värderingar. 
 
Det är ju så att ibland träffar man vänner eller människor i allmänhet där relationen känns helt pretantionsfri och avslappnad och man blir accepterad och uppskattad precis som man är. 
Det är då man känner att Himmel så bra jag mår och så bra jag är...
Läste någonstans att det är omgivningen som formar ens personlighet även i vuxen ålder så det är ännu en anledning att omge sig med människor man mår bra av Och som tar fram dem bästa sidorna hos en själv. 
 
Sen finns det andra situationer där man måste tänka till lite på hur man ser ut, vad man har på sig och hur man "är". En del av dem är såklart oundvikliga tex jobbsituationer etc men ser en vänskapsrelation ut så bör man kanske fundera lite på var i attraktionen ligger Och om man tycker det är värt besväret...
 
Detsamma gäller hemmen. Ibland kommer man hem till människor där man känner sig bekväm direkt.  
Det handlar alltså inte om vilken stil man har utan att man förmodligen har byggt upp ett hem baserat på vad den som bor där själv tycker om och att sakerna dem omger sig med fyller en funktion och betyder något för någon på ett personligt plan. Inte för att typ imponera på grannarna...
 
Verkar som jag just nu drabbats av en melankolisk onsdagsförvirring men jag är så himla tacksam att jag har vänner som jag mår bra av och ett hem som skapats för vår familjs behov. 
 
Att låtsas vara någon man inte är tar på krafterna, humöret och inställningen till livet. 
 
Och jag, jag känner mig stark, glad och Älskar livet!!!
 
godnatt
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0