Ändrade planer

Idag hade jag och en mamma från Olivias klass bestämt att gå en promenad i skogen och sen äta lunch. Vi hade tidigare bokat om flera gånger av olika anledningar men IDAG skulle vi ses i solskenet och lära känna varandra lite mer än att bara säga "hi how are you?" när vi hämtat och lämnat barnen. 
Men ödet ville annorlunda...
Efter 5 min ringer telefonen och skolsystern på middleschool säger att det är bra om jag kommer och hämtar Olivia för hon har skadat sitt lillfinger och behöver få det röntgat!
 
Så det var bara att avbryta alla planer, hämta sin dotter och åka till sjukhuset där det konstateras en fraktur på lillfingret...
Det är min äldsta dotters första gips så mitt i alltihop var hon av nån anledning väldigt glad och mån om att visa upp sig och sitt nya bihang:-)
 
Gillar när man kan vända nåt negativt till något positivt. Får se hur länge hon tycker det är häftigt med gips...
Sen blev mamma Mia så hungrig efter missad lunch, många timmar på sjukhuset och hämtning av syskon på olika platser och alltså ingen tid att handla eller laga mat att dagen avslutades på det här stället:
 
Jag vet jag vet! Inget bra val men ack så bra det smakade. 
Nu är det bad och nattning av en liten del av familjen. 
 
Ps : jag och den andra mamman ska försöka träffas igen. fjärde gången gillt eller...!?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0