Matkris

Bild från Mellow Design
 
Om det hade räckt att mätta magen med receptet ovan hade min familj inte svultit direkt. Nu behöver vi ju lite annan näring också för att må riktigt riktigt bra och det är DÄR problemet ligger. Jag har helt enkelt inte hittat mina rutiner än mellan hämtningar och lämningar och matcher som måste tittas på ( såklart) så den viktiga mathållningen har helt kommit i kläm. Har inte funnits tid om jag nu inte lagar nåt redan på morgonen förstås och sen värmer men så förutseende har jag alltså inte varit. Lägg då till recept torka, brist på inspiration och nästan, bara nästan, ingen aptit så har vi omringat hela krisen. Har nu införskaffat en sk "slowcooker " där man just kan slänga ner lite kött och grönsaker på morgonen och på kvällen ska man då kunna äta kött som dryper av mörhet och saftighet.  Soppor, grytor, stek, hela kycklingar ja allt ska kunna tillagas på gourmet nivå. Återkommer om resultat. Har ju en ganska kritisk barnaskara som å andra sidan längtar efter nåt annat än smörgåsar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0