Help! I'm choking!

Cuckoo!
 
 
I don't know what's going on with me but I have been suffering from abruptly awakenings gasping for air several times during the past few month which scares the life out of me. 
I wake up with the feeling I'm choking...
First few times I thought I only was dreaming that something flew into my windpipe and stopped the air from coming in or out.
Then it changed character and now I wake up with a feeling that the whole breathing system is collapsing. 
Terrible terrible terrible!
 
 
I know there is something like sleep apnea but usually you snore and have a severe overweight and I don't fit in in any of those criteria. 
Im scared to go to bed now, im lacking energy and walks around with an anxiety all the time that is so tiring. 
I will go and see a doctor but if any of you have some experience of what I'm going through please advise or explain to me! 
 
Yawn yawn
 
 
 
 


Kommentarer
Anna

Älskade syster så kan du inte ha det, jag tycker det låter som en panikattack. Sök läkare så att du får hjälp, och kanske någon att prata med. Kraaam💕

Svar: Ja Anna jag tror nog jag måste prata med en läkare. Så himlans otäckt att vakna upp för att man inte får luft... Puss
Maria Lacik

2015-09-22 @ 17:59:41
Annika

usch då, förstår att du är orolig. Jag har haft det så vid ett par tillfällen. Väldigt obehagligt när man vaknar av att man flyger upp och det har knutit sig i hela andningen. Men sen försvann det lika fort som det kom. Jag hade min egen teori att jag var så djupt avslappnad så jag glömde andas men kollade aldrig med någon som visste. Stress säger en del men jag vet inte. Bra att du söker läkare som får kolla upp dig ordentligt. (Tror det är tur att du bor där du bor i det fallet) kanske ska du försöka ha lite högt under huvudet när du sover tills du vet mer.?? Krya på dig nu
Kram Annika

Svar: Tack för din omtanke! Provat att ligga högre med huvudet och hittills verkar det funka. Håll tummarna för resten av tiden...:) kram
Maria Lacik

2015-09-23 @ 00:11:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0