Oooops

 
Jaha så lyckades jag sätta igång brandlarmet som i sin tur är kopplat till en larmcentral. Trots att jag genast larmade av så ringer larmcentralen för att kolla så allt är ok. Jajamensan säger jag , det är bara jag som lagar mat lite oförsiktigt. Sen frågar hon om hon ska avboka brandkåren men jag hinner inte mer än lägga på luren så står brandbilen utanför. Allt detta sker inom 10 min och det känns ju ganska bra om det nu VERKLIGEN hade behövts. Nu ifrågasatte nog bara brandmännen min kokkonst... Men trots allt blev kotletterna goda. Möjligtvis väldans dyra om vi måste betala för den här utryckningen :-(
 
Efter denna dramatiska inledning på dagen finns det för mig ett oslagbart sätt att lugna adrenalinflödet. Tänd ett ljus, häll upp en kopp te och FIKA!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0