Svammel

Alltså att flytta in i ett nytt hus som har en helt annan stil än den man är van vid,  en annan atmosfär och karaktär är inte helt enkelt. Man vill ju gärna "tala husets språk" och samtidigt få det att gifta sig med vår egen stil och jag tror det är där svårigheten ligger.
Jag blir som en virrpanna och vet inte vilken fot jag ska stå på. Här i USA är ju tendensen att möblera stort och tungt Och lite svulstigt.  Är man som jag en viking vill man ha ljust, lite nättare och kanske lite enklare. Nu har vi ju bott utomlands så länge så smaken har definitivt blivit influerad av det internationella inredningstänket men basen ligger fortfarande på dem nordiska breddgraderna. Så när man väl har plöjt igenom alla inredningstidningar så har jag igen fastnat för nåt danskt eller svenskt som inte har nån motsvarighet alls i detta stora land och så är man tillbaka på ruta noll igen. 
 
Nu nu blev jag plötsligt väldigt trött och måste gå och sova men fortsättning av svammel följer...
 
Inte vårt sovrum men skulle inte ha något emot att krypa ner i den sängen. Känns som om jag skulle vilja ställa dit en grön vaxat av nåt slag dock... ( bild från Sköna hem tror jag)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0