Artwork and oriental

Another beautiful day has passed!
Slowly getting there in terms of finishing with Christmas gifts. I actually thought it would be madness out there but so far everything is going very smooth. 
 
When I picked up Bella today she came running with a picture she just made and looked very proud. 
"That's your dad mom" she said "I didn't even have to think, I know exactly how granddad looks"!
 
 
So this is my dad! How cute is that?!
 
The rest of the day was spent in the grocery shop and then a meeting at school. 
 
if you need ideas for an alternative Christmas decoration I found this picture for an oriental touch:
 
 
Love those morrocan Beni Ourain rugs! Like made for digging your feet in...
 
 
It doesn't have to be red...
 
 
Beautiful arrangement!
 
 
A peaceful working area. 
 
All pictures from Femina Dk
 
And with these picture I also feel like lighting another candle, have a big cup of tea and cuddle up with my too daughters ( boys are busy) in front of the fireplace and just catch the moment!!!
 
tjingeling


Kommentarer
Anna

Det fanns faktiskt en viss likhet..vad säger morfar?
Ha det bra kära syster. Kram Anna

Svar: Morfar var tvungen att gå och vila när han insåg hur han ser ut :). Kramelur
Maria Lacik

2013-12-17 @ 16:56:03
Dad/grandfather

Kära Bella.Tack för den fina bilden på morfar.Jag tror att jag måste gå o vila nu när jag vet hur jag egentligen ser ut o dessutom uthängd på nätet.Jag skall noga spara bilden,kanske kan den användas som leg. vid besök på bank,post eller som bild på körkortet.
Julkramar till hela fam. o en extra kram till Bella.
Dad/grandfather/Jan

Svar: Extra kramen är utdelad! Dottern tackar:)
Maria Lacik

2013-12-17 @ 18:55:37
Anonym

Hej alla o särskilt till Bella som har gjort en sån fin bild på morfar Nu vet jag precis hur jag ser ut o mormor tyckte det var väldigt likt.Jag finns ju också numera uthängd på nätet.

Julkramar till er alla o en extra kram till Bella.
Dad/grandfather/Jan

Svar: Visit var den fin?! Och så stolt hon var att hon inte behövde tänka på hur du såg ut, du fanns liksom bara där i hennes huvud. Kram kram
Maria Lacik

2013-12-17 @ 19:18:18
Inger Lindholm

Hej kära Maria, en sån underbar bild på morfar! Jag tror tom käre morfar har fått en liten rosenknoppsmun av Bella, så jättefin!
Och likaså en så mysig blogg du skriver Maria och så fantastiskt vackra bilder. Inredning, mat, familj, allt! Så kul att se och läsa.
Jättekramar från mig och Stefan

Svar: Så glad jag blir för dina fina ord! Ett sätt att dela med mig för dem som inte kan närvara ... Kramelurisar till alla!
Maria Lacik

2013-12-18 @ 07:12:32
URL: http://varttredjeliv3.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0