En vanlig tisdag!

Fortfarande lite jetlaggad vaknade jag vid halv sex i morse tätt följd av Max och Bella. Har egentligen inte alls nåt emot att vakna då. Tyst, lugnt och rofyllt och lååång tid att förbereda sig inför skolrushen så bara fördelar alltså. Å andra sidan är jag nu kl halv nio på kvällen helt färdig och sitter och kippar med ögonen bredvid yngsta dottern som ligger och snusar så mysigt. 
Mellan morgon och nu har det hunnits med en del skojsigt. Bl a blev jag bjuden in till min kära granne på mamma-dotter lunch. Trots att jag inte hade någon mamma på plats att ta med så fick jag alltså ta del av detta roliga initiativ. Det kacklades och skrattades som bara den och ålderskillnaderna liksom suddades ut... 
 
 
 
Helt klart ett väldans trevligt sätt för alla att lära känna nya människor I alla åldrar.  Jag hörde minsann hur dessa 80 åriga damer med käpp bytte telefonnummer och planer gjordes upp för framtiden. Härligt när käpparna inte är till hinder...
 
Sen var det dem vanliga turerna till de olika skolorna för upphämtning av både mina och andras barn. Medans jag lagade mat satt yngsta dottern och målade. 
 
 
 
Alltså jag blir så glad av hennes målningar! 
Fyra år gammal och så fina färger och så sammansatta. Ja ja jag vet att det är mitt barn men jag är så stolt. Tänk att man kan sprida så mycket glädje med färg...
 
Nu är det dags att krypa ner mellan lakanen och sussa sin skönhetssömn. Imorgon kommer det hända grejer...
 
tjingeling


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0