Nya mig!

ho ho hoo sa tomten till mig redan idag och uppfyllde en rolig önskan som jag haft länge. 
Nämligen långt hår!!! Det sägs ju att blonda har roligare men personligen tror jag att långhåriga också klassar in i den kategorin. We shall see we shall see...nu har jag ju i och för sig inte så himla tråkigt men ombyte förnöjer. Jag brukar ju alltid klippa av mig håret när det vuxit en tid men denna gången gör jag alltså tvärtom. 
Det var i allafall mindre åverkan på håret att förlänga än blondera ...
 
Så här ser jag alltså ut bakifrån innan tomten kom... :))
 
Och så här såg jag ut en stund senare...
Glömde dock ta en bild när det var klippt och klart men redan nu har jag mycket roligare 😜.
Jag kommer kanske få tjurnacke för jag tycker huvudet verkar tyngre av allt svall. 
Med det nya håret följde ett speciellt schampo, balsam och trasselspray också. 
 
 
Det var viktigt att använda speciella produkter så tejpen inte lossnar och hårtoffsarna ramlar av Så det var bara att tacka och ta emot. 
Känner dock att jag måste vänja mig själv så håret sattes upp i en svans och ingen i familjen la märke till något konstigt ( inte mer än vanligt i alkafall) med mig. Får se när dem upptäcker...
 
Ja det var en lite wild och crazy dag men attans vad bra det känns med lite ytliga förändringar iibland. 
Nu ska jag alltså försöka sova ...
 
kramelur


Kommentarer
Annika

Snyggt och modigt! 💇💆Väntar att få se bild framifrån också. Själv är jag i inte så glammig i mina drömmar just nu utan fastnat rejält i husmorsträsket och är lika glad i min nya slow gryta som jag brukar vara när jag köpt nya skor eller väska😉👠👛🍝

Svar: Ha ha du är ju för rolig! Visst är det en toppen investering den där grytan?! Och så underbart att livet är fullt av olika glädjeämnen. Tänk på allt som finns mellan slowcooker och hårförängningar... Kramis
Maria Lacik

2013-12-05 @ 07:47:20
Anna

Wow! Snyggt det ser ut , själv har jag bestämt mig för att sluta färga håret så jag börjar bli vackert silvrig i min kalufs...
Kramar Anna

Svar: Modiga du! Har också funderat på att sluta färga håret. Kan ju vara så snyggt med det gråa men min hjärna är inte alls inställd på det utan "tvingar" mig att dölja det silvriga. Kram banan
Maria Lacik

2013-12-05 @ 16:03:09
Anonym

litet tips. Släpp ut håret och skaka så där effekt-
fullt som modellerna gör på TV-reklamen så undrar de
nog vad som hänt
Mamma

Svar: Nu har dem upptäckt vad som hänt! Behövde aldrig skaka på lockarna. Klart godkänt av alla barnen. Hi hi
Maria Lacik

2013-12-06 @ 14:03:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0