Rödgröna bevis

Vilken grå dag det har varit idag!
Som tur var bara utomhus för hjärtat känns fortfarande soligt :)
Dagen idag har spenderats i huset med att packa upp böcker från boxar och in i nya bokhyllorna. Det är inte klokt så många böcker vi har och jag insåg snabbt att vi köpt för få hyllor...
Sen har det handlats och vikts tvätt och städats undan så nu är det dags att hålla fredag. Choklad och film står på programmet! Älskar denna dagen i veckan...
 
 
Måste nog visa lite av min sparsmakade röda och gröna jul här hemma Så förstår ni nog vad jag menar...
 
 
Lite jultulpaner kan man alltid placera ut lite varstans...
 
 
Som här tex bland tallriset...
 
 
Fortfarande den röda färgen. 
 
 
 
Och igen...
 
Här i köket står dem enda tomteliknande figurerna samlade i en salig röra på en bricka tillsammans med ett litet julträd. Grönt och rött alltså...
 
 
Bellas egna lilla gran som hon har klätt och dekorerat med saker hon tyckte var fina. Hon har tom satt en prinsess krona i toppen även om det är lite svårt att se...
 
ja juligare än så här blir det nog inte förutom grangirlanderna som ska upp runt pelarna utanför ytterdörren då. Jag har ju såklart stjärnor i fönstren också...
Men de "naturliga" dekorationerna, bruna kvistar och så, som jag suktat efter och inspirerats så av lyser helt med sin frånvaro. Men drömma får man ju!!!
 
tjihooo


Kommentarer
Anonym

En sådan vacker gran du klätt Bella och mamma Mia
har plockat fram de älskade röda tulpanerna. Nu kan-ske bara den vita fina pudersnön saknas.Den kan jag dela med mig utav då det idag har blivit riktigt
vintervitt. Kanske är det stormen Sven som kom med den
Mamma som vill dela med sig

Svar: Tack mamma för att du delat med dig av snön! Det snöar äntligen här oxå... Kram
Maria Lacik

2013-12-07 @ 17:18:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0