Jetlaggad söndag!

Nejmen herregud så trötta vi har varit idag. Vaknade halv ett på dagen i strålande solsken men kallt. 
Väckte en sömnig Bella Och en lika trött Max och gick ner för att hålla käre maken sällskap vid frukosten. ( japp han sov också länge trots att han varit i Europa några fler dagar än oss). 
Sen var det bara att städa, rensa stuprör, kratta löv och putsa fönster och plötsligt var det mörkt igen. 
Sitter nu och dricker te och äter godis och gör upp "to do" listor. 
En mer praktisk gällande vårt hus typ:
-adventsljusstakar
-matta under soffbordet etc
 
Den andra är mer generell och gäller mer livskvalitet.
Hittade listan på nätet och kände att det var precis vad jag själv satt och "filofiserade" om så jag använder mig av den:
 
 
Där finns helt klart några punkter som jag kan jobba lite extra med. 
Alla punkterna tror jag dock är viktiga ingredienser för varje enskild människas lycka Och tål att tänkas på. Själv skulle jag också vilja lägga till 
- tänd ett ljus
- ät mer choklad :)
 
Glad söndag på er!!!
 
 


Kommentarer
Lisa

Cool lista.
Som text på en vägg kanske? Puss

Svar: Bra idé Lisa! Visst är det tänkvärt?! Puss o kram
Maria Lacik

2013-11-24 @ 22:47:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0