Så kan det gå!

Igår när jag hade bråttom att fixa middag till barnen innan jag själv skulle ut på galej blev det inte riktigt dem smarriga varma mackorna som barnen önskat. 
 
Det ringde på dörren så jag hörde inte klockan...
 
Då blev det att snabbt svänga ihop nåt annat och kom att tänka på mammas barnsäkra hopkok av köttfärs och lök som bryns tillsammans och sen mixa med pasta. Snabbt, enkelt och barnvänligt. 
 
 
Phew det gick ju ner även om besvikelsen av mina brända mackor var svårare att svälja. 
Ikväll myser vi framför brasan och minsann har inte en liten gran redan smygit sig in i huset:-)
 
 
 
Sitter och bläddrar i tidningar och känner ett starkt sug efter jul nu, längtar till mer än en liten gran kan jag säga. 
 
Tjingeling


Kommentarer
Anonym

Så mysigt du gör det för dig och de dina och så
fina bilder du skickar varje dag.Kanske är det
fotobana du går och tänker på.

Mamma som också tycker om mys

Svar: Snart behövs inga foton för då ses vi i verkliga livet. Yeehaaa
Maria Lacik

2013-11-20 @ 10:04:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0