Svammel 2

Svammeldags igen!
Det var ju det här med olika stilar i olika länder....
Som sagt vi bor nu i ett stort tegelhus från 1905 och som andas lugn och trygghet och har en viss värdighet förknippad med ytorna. Jag tror att det därför kommer bli lite kolonial känsla i inredningen men med svenska inslag så behöver jag helt enkelt inte bekymra mig om att jag har svårt att hitta skandinavisk stil. Det får bli i sommarhuset i Sverige som jag kan frossa och inspireras av det nordiska sättet att inreda. 
 
I vår matsal har vi då helt i stil med nya tänket bl a införskaffat en matsalsmöbel som vi aldrig skulle sett åt i ett tidigare liv eller land men som här passar som handen i handsken. 
 
 
Konstigt det det där men jag tror man måste vara lyhörd för atmosfär, historia och liksom lyssna på huset ( svammelvarning jag vet). 
Det är då det blir svårt igen som sagt att gå från en trygg och färdig mall man haft i huvudet till något okänt och lite utmanande. Faktiskt också väldans roligt... Får se hur slutresultatet blir. Det är ju en till inredningsroad i den här familjen så det blir en del kompromissande:-)
 
ikväll blir det föräldradrink för Olivias åldersgrupp. Bra idé av skolan eftersom det gör att vi som är nya får en chans att träffa massa föräldrar under avslappnade förhållanden 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miacasaolitetill.blogg.se

Min väg från hus till hem och annat däremellan som gör livet vackrare

RSS 2.0